Každý web bez výjimky potřebuje jak někoho, kdo ho založí a spravuje, tak i někoho (a to nejednoho) na druhé straně, tedy příjemce a uživatele toho, co se zde předkládá. A zatímco je samozřejmostí, že weby mají své autory a provozovatele, bez nichž by se logicky vůbec neobjevily, s návštěvností je to často jiné. Ne každý web má tolik návštěvníků, kolik by jich potřeboval. A to je pochopitelně na škodu. Ne proto, že by bez nich web nemohl existovat, ale proto, že bez nich není a ani nemůže být splněno to, co se od oné internetové prezentace očekává, a to bez ohledu na to, co to má být.
Zkrátka a dobře musí mít weby svoji náležitou sledovanost. A pokud ji nemají, je třeba něco udělat, aby se takový nepříznivý stav obrátil k lepšímu. Tedy je více než zapotřebí SEO optimalizace.
Proč? V čem může optimalizace pro internetové vyhledávače webu prospět?
Přece právě tím, že onomu výtvoru pomůže se na internetu prosadit mezi všemi těmi nabídkami, které tam jsou. Zatímco neoptimalizovaný web nejednou zapadne bez povšimnutí, protože ho nikdo nedokáže mezi vším tím ostatním, co na internetu je, najít, díky SEO se stane viditelnějším pro ty, kdo hledají s pomocí internetových vyhledávačů. A těch je jak známo mnoho. K těm patříte aspoň někdy určitě i vy.
Když se web optimalizuje, tedy když se z něj odstraní všechny jeho potenciální nedostatky, když jsou na něm správně zvolena klíčová slova, když je tento zásoben dostatkem článků a dalších textů a zpětných odkazů a podpořen reklamou, stane se dokonalejším pro internetové vyhledávače, nástroje, jež značnou měrou ovlivňují to, co lidé na internetu otevřou a využijí a co ne. Díky tomu se takový web – tedy přesněji odkaz na něj – dostane do čela toho všeho, co vyhledávače lidem najdou a nabídnou, tam, kde to všichni lehce najdou a nejspíše i otevřou. Čímž je problém s návštěvností vyřešen.